X
تبلیغات
ورزش،سلامتی،درمان

ورزش،سلامتی،درمان

حرکات ورزشی مناسب برای انواع مشکلات بدنی،تغذیه و پیشگیری از اختلالات ناشی از تغذ

پیاده روی و کسب آمادگی جسمانی بیشتر

پیاده روی و کسب آمادگی جسمانی بیشتر

پیاده روی ورزش یکی از ورزش های بسیار ساده و مفید میباشد،برای تاثیر بیشتر این ورزش بر آمادگی جسمانی باید پیاده روی را با گام های سریع انجام دهید.سعی کنید 1600متر را در 15 دقیقه پیاده روی کنید و در حین پیاده روی هم حالت مناسب بدن را حفظ کنید.برای این ورزش حتما کفش مناسب بپوشید .هنگامی که پیاده روی میکنید طول گامها را متناسب بردارید و دست ها را آزادانه کنار بدن حرکت دهید.پارک مکان مناسبی برای پیاده روی می باشد.حرکات کششی و انعطاف پذیری را قبل از پیاده روی انجام دهید.

پیاده روی با کوله پشتی

پیاده روی نزدیک به نرم دویدن با کوله پشتی،همچون یک فعالیت آمادگی جسمانی محسوب می شود و در هر کیلومتر میزان زیادی از انرژی را به مصرف می رساند. پیاده روی روزانه با کوله پشتی سبک، از نظر مصرف انرژی مانند دویدن است. مقدار انرژی مصرفی در اثر پیاده روی در کوهستان با حمل کوله پشتی به میزان4/1وزن بدن می باشد.به علت ئجود اکسیژن کمتر در ارتفاع به مراتب بیشتر از پیاده روی در مکانهای غیر مرتفع است.برای کسب استقامت و قدرت لازم با کوله پشتی در هوای لطیف کوهستانی با حمل وزن اضافی(کوله پشتی)،نرم دویدن،سریع راه رفتن ،تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری عموی مکمل آمادگی جسمانی خواهد بود.

دانستنیهای جامع آمادگی جسمانی بانوان/گیل شرمن،کریسین هایکوک/مترجم:حبیب هنری

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اسفند 1392ساعت 14:51  توسط ملازاده  | 

پیشگیری و درمان پیچ خوردگی مچ پا "کشیدگی لیگامنت ها"

پیشگیری و درمان پیچ خوردگی مچ پا "کشیدگی لیگامنت ها"

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

اول از هرچیز برای اینکه ما دچار هیچکدوم از عارضه های استخوانی و عضلانی_وتری نشویم تا حدود بسیار زیادی به میزان فعالیت بدنی و ورزش کردن در طول دوران زندگی است.از طریق یک برنامه ورزشی منظم و مرتب (از زمان طفولیت باشد چه بهتر) ما به تقویت عضلات،مفاصل،لیگامنتهای حمایت کننده مفصل و استخوان ها می پردازیم. میزان ورزش نیز باید متناسب باشد چرا که ورزش زیاد با خستگی همراه است و این خود باعث بروز آسیبهای متفاوت می شود که در اصطلاح به آن آسیب های ناشی از پرکاری می گویند.
مچ پا از مفاصل متحرک و پر کار بدن میباشد ولی اغلب در برنامه ورزشی به طور کامل مورد توجه قرار نمیگیرد بنابراین تقویت عضلات این ناحیه بسیار مهم است.اغلب هنگام دویدن،پریدن،راه رفتن برروی سطوح ناهموار،استفاده از کفش نامناسب افراد دچار پیچ خوردگی مچ پا می شوند.مورد بعد که باید به آن توجه شود نوع کفش مورد استفاده می باشد که برای آشنایی با کفش های مناسب در پست های بعد راجع به آن حتما صحبت خواهم کرد.

اگر مچ پای ما پیچ خورد چه کار کنیم؟؟؟

بیشتر مواقع افراد نسبت به پیچیدگی مچ پا بی توجه هستند چرا که در لحظه اول با هیچگونه محدودیت حرکتی به دلیل گرم بودن بدن مواجه نمی شوند و یا حتی بعد از سرد شدن بدن هم هیچ علائمی را مشاهده نمیکنند جز کمی حساسیت هنگام حرکت مفصل.خوبست بدانید که با اولین پیچیدگی باید به پزشک اورتوپد مراجعه کنید تا درمان های اولیه برایتان درنظر گرفته شود مثل رادیولوژی،گچ گرفتن در صورت نیاز،یا بانداژ.

درمان

استراحت اولین راه درمان است.ثابت کردن مفصل به وسیله بانداژ یا گچ گرفتن در صورت نیاز و...

اگر نسبت به درمان اقدام نشود عضلات و رباط های کشیده شده خاصیت ارتجاعی خود را به مرور زمان و با وقوع دوباره آسیب از دست میدهند و این عارضه به صورت مزمن در می آید و دوباره و دوباره تکرار خواهد شد.

ملازاده/کارشناس و مربی تربیت بدنی و علوم ورزشی 


برچسب‌ها: آسیب دیدگی مچ پا, درمان, پیشگیری
+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام آبان 1392ساعت 0:5  توسط ملازاده  | 

سلام تازه(آپ دوباره ی وبلاگ)


من یک کارشناس تربیت بدنی تازه کارم

حالا برای اینکه ببینم چقد چیزی از درس خوندنم متوجه شدم میام اینجا براتون از تجربیاتم میگم

موافق بودی که هیچی نبودی درستشو بهم بگو

ممنون

امیدوارم همه از دانشی که (در هر زمینه ای)دارند به خوبی استفاده کنند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و نهم آبان 1392ساعت 23:30  توسط ملازاده  | 

سفارش قرآن به انجام فعالیت بدنی


« وَ إنَّ لِبَدَنِکَ عَلَیکَ حَقاً»(عيون اخبار الرضاج2ص58ا)
بی شک بدن تو بر تو حقوقی دارد {که باید آن ها را ادا کنی و به آن رسیدگی نمایی}.


« اَلمُؤمِنُ القَوِیُّ خَیرٌ و أحَبٌّ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعیفِ»2 (همان)
مؤمنی که قوی و نیرومند باشد، در نظر من از مؤمنی که ضعیف باشد، بهترو دوست داشتنی تر است.
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1392ساعت 23:47  توسط ملازاده  |